Dela nyhet
Protokoll från föräldramötet 24/9
25 sep 2022
Föräldramöte J18/20 den 24/9
-
Presentation av ledare, materialare, föräldrar och truppen.
Axel Gräsberg, head coach. Melker Gustafsson ass. coach. Johan Nilsson & Mats Hartman, materialare. Mia Jungerby, Marika Pettersson och Ulrica Gräsberg, lagledare.
-
Axel har ordet
Viktigt att prata med coach om det inte funkar med skolan. Bättre stå över en träning/vecka än missa match.
ALLA spelare skall ladda ner Svenskalag-appen, och ha koll på kallelser där. ALLA skall svara, oavsett man kan närvara eller inte.
Meddela Axel om man uteblir från träning. Tel: 0727341105
-
Kort hälsning från Kenny (ledare för NIK Hockeygym)
Terminen har startat bra, och de nya grabbarna har kommit in i det bra. Viktigt att meddela Kenny om ni uteblir från lektion!! Rapporteras som olovlig frånvaro annars. Tel: 0702219030
-
Lista med viktig info om grabbarna (ev allergier, mediciner etc) cirkulerar. Glömt något eller inte närvarande på mötet? Maila u.grasberg@telia.com
-
Lista för bemanning i seket för säsongen KLAR. Kristian Pettersson har sammanställt detta, vi lägger upp det i separat meddelande på hemsidan. Byt med varandra, fråga syskon el liknande om ni inte kan när det är er tur att bemanna. Var där i god tid, ha koll på tekniken. Fixa fika till seket om inte det är gjort.
-
Domaruppdrag för spelarna: Alla skall döma och utföra sina domaruppdrag samt genomgå årlig domarutbildning – viktigt då regler ändras och för att få döma matcher etc. Ersättning för huvuddomare är i nuläget oklart (tidigare 150:-/match) och för linjedomare hamburgare + dricka från kiosken. Den som är huvuddomare måste vara född -05 el tidigare, linjedomare -06 eller tidigare. Vid långa resor till ishallen, försök lägga uppdraget i samband med annan aktivitet.
-
Domaransvarig: Tillsätta huvuddomare och linjedomare till de matcher som spelas hemma av A2 (födda -08 och senare). Som det ser ut nu är det endast 3 matcher i år. Avgående: Marika P och Martin L. De svarar såklart på frågor och hjälper till vid behov. Ansvarig: Sofia Karlsson
-
Kalender och kallelser (ej match): Lägga in veckans planerade träningar i kalendern etc. Kalla till föräldramöten, aktiviteter utanför träning och match etc. Ansvarig: Annica Borg på förslag.
-
Kioskbemanning – endast 2 ggr/år på A-lagsmatcher. Minst 4-5 pers/tillfälle. Vad skall göras? Marika går igenom kiosken och fixar ”checklista” för hur allt fungerar. Ansvarig: Emma Bjelke.
-
SISU. Rapportering närvaro träning/match: Ansvarig: Axel
Övrig rapportering till SISU: Ansvarig: Katarina Hartman
-
Kallelse till match: Ansvarig: Axel
-
Sjukvård: Ansvariga: Linda S och Ulrica G
-
Gemensam fika/mat för truppen ca1 gång i månaden. Axel och Melker tittar på lämpliga tillfällen. Alla turas om att fixa det som skall förtäras.
-
Egen bil, hoppa på/av på vägen till bortamatch: Meddela Axel i god tid. Ta kontakt med EN spelare (i chatgruppen) som hjälper till att ta med din back dit och hem. Johan/Mats försöker se till att allas backar kommer med till match.
-
Bortamatcher: Det är många bortamatcher där vi får köra själva i år. Som tidigare är det >10 mil som gäller för buss. OBS! Vi hjälps åt - räkna inte med att Axel och Melker skall köra varje gång.
-
Hälsning från styrelsen. Det har förekommit ett flertal inbrott i kiosken, skadegörelse etc. Samtliga tillfällen har dessvärre varit efter J-lagets träningar. Det finns tekniska bevis beslagtagna. Någon polisanmälan är inte gjord ännu. Om den/de som vet något meddelar detta (det går bra att vara anonym) så kommer styrelsen inte att gå vidare med anmälan. Det viktiga är inte att peka ut någon, utan att få stopp på detta då det innebär en stor ekonomisk förlust för föreningen. OBS! Det förekommer inga misstankar om stöld/skadegörelse mot spelare i J-laget. Vet du något? Kontakta Magnus Andersson på 0706530319 alt magnus.andersson@lidhs.se eller lämna anonymt meddelande i brevlådan utanför ishallen. Du kan också lämna info till någon av ledarna som du litar på, så framför vi dina uppgifter till styrelsen anonymt.
-
Övriga frågor
Det är få spelare och många matcher kommande säsong. Många som spelar dubbelt och trippelt. Desto viktigare att alla fullföljer sina uppdrag och hjälps åt – detta gör att belastningen på enskilda spelare/föräldrar inte blir övermäktig.
Uppdaterad info om detta kom från förbundet idag, och är inget vi i föreningen kan göra något åt. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många distriktsdomare så förbundet kan tillgodose detta behov, alltså får vi lov att lösa det själva. Det finns heller inget spikat spelschema än, alltså kan vi inte fördela domaruppdragen ännu.
Vid pennan,
Ulrica